o nás
Program Školské rady vznikl z přesvědčení, že
ŠR mají velký potenciál rozvíjet demokratickou kulturu školy,
je patrný prostor pro zvyšování efektivity práce ŠR,
není dostupný přehled základních informací a služeb, které členové ŠR potřebují.
Proto soustředěně plníme tyto stránky informacemi, a to hned dvojího typu:
objektivní - obecně platné informace, za které považujeme především citace zákonů a dalších norem
doporučení, které vycházejí z naší praxe a z našich znalostí
Snažíme se je oddělovat - citace norem píšeme kurzívou, ostatní text obsahuje náš výklad a komentář.
Učený z nebe nespadl ... a kdyby se mu to přece jen stalo, asi by se těžko zvedal ... :)
Proto, pokud máte na kterýkoliv z aspektů práce ŠR odlišný názor, budeme rádi, když nám jej sdělíte.
Lidé v programu Školské rady
Nikola Křístek
Učil v mateřské škole, na základní škole (1 i 2 st.) a gymnáziu.
Jako metodik i manažer vedl řadu inovačních projektů a kurzy pro zakladatele škol. Moderoval mnoho komunitních setkání pro školy, radnice i rodičovské organizace a pomáhal řešit eskalované konflikty.
Dlouhodobě spolupracuje s několika školami na jejich rozvoji, na jedné z nich i v pozici předsedy školské rady.
Zabývá se zejména školskou legislativou, evaluací a rozvojem demokratické kultury škol.
Je členem České evaluační společnosti.
Dagmar Grau
Ve školství prošla řadou pracovních pozic - od vychovatelky školní družiny přes školní inspektorku či vedoucí odboru školství, nadále působí jako učitelka na střední škole.
Pomáhá zřizovatelům škol a školských zařízení v naplňování jejich poslání, vede několik kurzů pro veřejnou správu a samosprávu s tématy úzce spojenými se školstvím.
Pokud máte zájem přidat se do týmu našeho programu Školské rady, napište nám přes kontaktní formulář, třeba se domluvíme... Budeme se těšit :)
Program Školské rady podporuje Restorativní škola, z.s.
Posláním spolku je - prostřednictvím poskytování odborných služeb - podporovat zdravou vztahovou kulturu,
zejména formou rozvoje efektivní komunikace a řešení konfliktů, mediace, školní a peer-mediace, facilitace, supervize, koučování, kolegiální podpory a dalších forem restorativního přístupu ve vzdělávacích organizacích, především ve školách.
Pomáhá tak zlepšovat klima škol, preventovat vztahovou patologii a eskalaci konfliktů mezi jednotlivci i skupinami.
Jsme akreditovanou vzdělávací institucí v rejstříku MŠMT.
Pro období 2022-2024 jsme získali podporu z programu Active Citizens Fund na projekt Restart pro školské rady.